چهره‌ی پرچین و قامت خمیده‌ی پیرمرد حکایت از سختی روزگارش دارد. از روزهایی یاد می‌کند که ۵۰ خانوار در روستایش زندگی می‌کردند. خانوارهایی که به دلیل کم آبی، تن به کوچ اجباری دادند. در حال حاضر تنها ۸ خانوار ۵ تا ۷ نفری در روستای تورگوی کنارک زندگی می‌کنند. اندک خانوارهای باقیمانده در روستا از راه دامداری امرار معاش می‌کنند، اما به دلیل بی‌آبی و کمبود علوفه، هر خانواده تنها ۳ دام دارد. مردم روستای کوچک تورگوی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، اما حاضر به ترک روستای آبا و اجدادی‌شان نیستند و می‌گویند این نقطه از سرزمین را با هیچ کجای دنیا عوض نخواهند کرد.

دسترسی به آب آشامیدنی سالم، نخستین شرط زنده ماندن انسان و مهمترین نیاز اساسی است که این مردم از آن هم محرومند. تاکنون از آب شور چاه برای خوردن استفاده می کرده‌اند. تانکر آب ماهی یکبار به روستایشان می‌آید، ولی از آنجا که منبع ذخیره‌ی آب نداشتند، نمی‌توانستند آب را ذخیره کنند.

با بررسی‌های انجام شده توسط معتمد مردم بلوچستان و رابط ما با منطقه و مشارکت دیگر افراد نیک اندیش، ساخت یک انبار ذخیره‌ی آب شرب و دو سرویس بهداشتی در این روستا آغاز شد. موسسه‌‌ی مهروماه به نمایندگی از طرف شما در ساخت آن مشارکت کرده است. خرسندیم که سهم کوچکی در شادی اهالی روستای تورگوی داشتیم.

▫️پ.ن: روستای تورگوی در ۳.۵ کیلومتری روستای باوریدن در بخش کهیر کنارک واقع شده است.

راه‌های حمایت از ما در پروژه‌ی بلوچستان

شماره‌ی حساب

۲۰۲-۷۵۱-۵۳۵۸۸۱۳-۱

شماره‌ی کارت

۶۲۷۴۱۲۱۹۴۰۰۶۴۱۶۵

شماره‌ی شبا

Ir-۸۹۰۵۵۰۰۲۰۲۷۵۱۰۵۳۵۵۸۸۱۳۰۰۱

‌بانک اقتصاد نوین به نام موسسه توانمندسازی مهروماه